Agata Schmidt
Jako uczestniczka paryskiego L’Atelier Lyrique debiutowała główną rolą Orfeusza w legendarnej produkcji Piny Bausch Orpheus und Euridike Glucka na scenie Palais Garnier, za którą nagrodzona została dwiema prestiżowymi nagrodami: Prix l’AROP i Prix Cercle Carpeaux dla najlepszego młodego śpiewaka 2014 roku. W roli tej powróciła do Palais Garnier w 2018 roku. Na scenach francuskich debiutowała w: Ariadna na Naxos Straussa (Dria-da), Rusałka Dvoraka (Trzecia Nimfa) w Opéra Bastille; Gwałt na Lukrecji Brit-tena (Lukrecja), Stabat Mater Dvoraka w Opera Montpellier (2017) oraz w Mefistofelesie Boito (Marta/Pantalis) w Opera de Lyon (2018). Na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie od 2018 roku można ją usłyszeć w Madama Butterfly Pucciniego (Suzuki) oraz Czarodziejskim Flecie Mozarta (III Dama). Koncertowała – głównie w repertuarze kameralnym i oratoryjnym – w Palais Garnier, Auditorium Maison de la Radio, Notre Dame de Paris, St. Martin-in-the-Fields, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Elbphilharmonie w Hamburgu a także na europejskich festiwalach w: Aix-en-Provence, Verbier i Aldeburgh . Ukończyła z wyróżnieniem bydgoską Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w klasie prof. Hanny Michalak (2010). Laureatka II nagrody w Międzynarodowym Konkursie Grand Prix de l’Opera w Bukareszcie (2015) oraz Konkursu im. S. Moniuszki w Warszawie za najlepsze wykonanie pieśni polskiej (2016). Uczestniczyła w kursach Akademii Operowej w Warszawie (2011-2013) oraz kursach ENOA pod kierunkiem takich pedagogów, jak: E. Pessen, A. Garanča, I. Kłosińska, T. Quasthoff, J. Anderson, R. Vignoles. Jako studentka rozpoczęła do dziś trwającą współpracę z pianistą Bartłomiejem Weznerem. Duet został doceniony na wielu konkursach m.in. na: VII Międzynarodowym Konkursie im. K. Szymanowskiego w Łodzi (2. nagroda) XIV Międzynarodowym Konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu (3. nagroda), XVII Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. K. Bacewicza w Łodzi (3. nagroda).